hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, April 09, 2015

De droom van René Cruijssen

Rene Cruijssen (derde van links) krijgt instructie over het afgraven van de dijk, die in 1970 werd aangelegd en nu weer wordt afgegraven.

Heemraad René Cruijssen mocht deze ochtend de eerste hap grond voor het afgraven van de dijk in Munnikenland nemen. De ruimte voor de rivier maatregelen Munnikenland werd uitgevoerd door Waterschap Rivierenland. De allereerste plannen ontstonden in 2006, maar kwamen vanaf 2008 in een stroomversnelling terecht. Ik herinner me van dat jaar nog een informatie avond in Huis Brakel met Gerard van Herwaarden als heemraad. Op 4 februari 2009 mocht de nieuwe heemraad René Cruijssen de informatie avond in hetzelfde Huis Brakel in goede banen leiden. En dat was nog niet zo gemakkelijk, ik herinner me nog heel goed dat hij daarbij de hulp nodig had van Ger de Vrieze. Ook hij was vandaag bij die officiele handeling aanwezig, als 'dijkenman in ruste'. Ik vond dat wel een mooie eretitel. René Cruijssen liet voorafgaand aan die hap grond overigens weten dat hij nog weleens heeft gedroomd van een doorbraakvrije dijk. Of dat straks de Wakkere dijk wordt? De tijd zal het leren.

http://www.hanviskie.blogspot.nl/2009_02_01_archive.html