hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, October 10, 2017

Dag van de duurzaamheid



Vandaag is het de dag van de duurzaamheid. En hoe duurzaam ben ik vandaag dan wel niet geweest? Mijn auto is vandaag niet van zijn plaats geweest. Dat gebeurt maar zelden, maar ik heb de hele dag thuis gewerkt. Wel met de verwarming op zo'n 18 graden en die wordt nog steeds gestookt op gas. En hoewel ik me alweer weken geleden heb ingeschreven voor zonnepanelen op mijn dak, zijn deze nog altijd niet gelegd. Dat zou moeten gebeuren via Wocozon die daarvoor Bosch Electrotechnisch Bedrijf uit Hank heeft ingehuurd. Enkele weken geleden stonden ze bij me aan de deur om de zonnepanelen te komen leggen op de achterzijde van mijn huis. Maar omdat ik een kleine uitbouw achter heb, paste het standaard steiger niet. Ze beloofden dat ik terug gebeld zou worden, maar ik heb nog niets gehoord. Daarom had ik maandag juist bedacht dat ik vandaag - op de dag van de duurzaamheid - even zou bellen met het bedrijf. Maar dat ben ik toch nog vergeten.

Op het menu stond vanavond kip en snijbonen. Helemaal vleesloos is nog beter, maar ik koos wel voor seizoensgroente. Verder heb ik vandaag keurig mijn afval gescheiden. Tot zover mijn duurzame dag. Hoe duurzaam was jouw dag?