hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, October 14, 2017

21667 passagiers voor Pontje Steur

 
Eerder toonde ik op mijn blog op 24 september een kaartje van Pontje Steur met nummer 22010. Dus schreef ik dat het seizoen 2017 vorig seizoen bijna evenaarde qua bezoekersaantallen. Toch bleek uiteindelijk dat het aantal passagiers is blijven steken op 21.667 passagiers. De schipper, die op 24 september dienst had, heeft in zijn haast een doos met 7 kaartenboekjes over het hoofd gezien. Hij zette die dag 479 passanten over, dus dan is het snel een nieuw boekje en weer door. Hij belde ’s avonds met de mededeling dat er boekjes zoek waren. De volgende dag vond Thera Pruijssen een doosje met de boekjes, maar toen was de toon al gezet. Daarom moesten er van het eindaantal  350 nummers afgetrokken worden en kwamen we op 21667 uit. Toch een mooi aantal, gezien de herfstachtige laatste weken.